Az Ausztrál Nagydíj szabadedzései előtt, közben és után is kiadott az FIA egy-egy pontosítást a DRS-szárny (Drag Reduction System: kb. légellenállás-csökkentő rendszer) működtetési szabályairól, amely eléggé összezavarta nemcsak a közönséget, de még a csapatokat is.
Először annak a szakasznak a hosszát növelték meg, amelyen használni lehet verseny alatt a szárnyat. Ezzel a korábbi szimulációkat dobhatták ki a csapatok a kukába, mivel többek között a sebességváltók áttételét is érintette.
Ezzel együtt már elég komplex kitételek vannak a DRS-re, ezért úgy gondoltam, pontokba szedem az érthetőség kedvéért:
- A DRS-szárnyat nem lehet használni akkor, ha esőgumi van a kocsira feltéve, vagy ha a szivárvány látszik.
- A DRS-szárnyat nem lehet használni a boxutcában, mert még becsípné valamelyik szerelő kezét.
- A szárnyat a versenyen csak akkor lehet aktiválni, ha az autó a kijelölt szakaszon halad, 1 másodpercen belül van az elöl haladó jármű, és a verseny nem esik egyetlen nemzeti ünnepnapra sem.
- Ha az autó épp egy HRT, és tegyük fel, hogy fel is van szerelve egy ilyennel, a többi autó épségét szem előtt tartva csak akkor használhatja, ha 5 másodpercre előtte és mögötte nincs senki. Kivéve, ha az elöl lévő autó a Safety Car, mert azt valahogy mégiscsak utól kell érni.
- Edzésen csak akkor használható a DRS-szárny, ha gomb lenyomása előtt a pilóta sms-ben engedélyt kért és kapott Charlie Whitingtól.
- Ha az autó egy Red Bull, akkor nem vonatkozik az 1-5. szabály, mivel az ő flexi-szárnyuk amúgy is nyiklik-nyeklik magától.
- Az 1-5. szabály alól csak akkor van felmentés, ha a keresztneved Fernando.
- Ha a fenti szabályokat valamelyik pilóta megszegi, akkor pénzbüntetéssel, áthajtásos büntetéssel súlythatják a versenybírák. Ha a vétkező autó egy McLaren, akkor egyéves eltiltással és nyilvános kivégzéssel is.