F1Guru Formula 1 blog

Alternatív hírek, érdekességek és személyes vélemények a Formula 1-ről

Friss topikok

Címkék

2011 es autó (5) adrian sutil (4) alain prost (1) álhír (26) állítható hátsó szárny (6) amerikai nagydíj (1) andy murray (1) angelina jolie (1) ausztrál nagydíj (2) ayrton senna (2) bahrain (3) baleset (8) barcelona (4) bathurst (1) baumgartner zsolt (1) bernie ecclestone (6) brazil nagydíj (1) bruno senna (3) caterham (1) charlie whiting (4) colin chapman (1) colin kolles (1) craig lowndes (1) dalszöveg (1) david beckham (1) david coulthard (2) defekt (2) dumb and dumber (1) dupla diffúzor (1) eau rouge (1) előzés (2) étrend (1) f1 hirek (1) fekete pákó (1) felipe massa (6) fernando alonso (7) ferrari (12) fia (1) force india (3) forma1 (1) forma1 szabálymódosítások (4) formula 1 (2) gumikesztyű (1) győzike (1) heikki kovalainen (1) hermann tilke (2) hrt (9) jacques villeneuve (1) jaime alguersuary (1) james key (1) japán nagydíj (1) jarno trulli (1) jenson button (7) jóslat (8) juan pablo montoya (3) kamui kobayashi (2) kanadai nagydíj (2) karun chandhok (1) kers (4) kimi raikkonen (5) kínai nagydíj (5) kiszel tünde (1) lewis hamilton (12) lotus renault (9) lotus seven (1) lucas di grassi (1) luca di montezemolo (2) madonna (1) magyar nagydíj (2) maláj nagydíj (3) marc gene (1) mark webber (3) martin whitmarsh (1) marussia virgin (2) mclaren (16) megasztár (1) mercedes (3) michael schumacher (5) mika hakkinen (1) mobil 1 (1) monaco nagydíj (2) motorhome (1) műtét (2) narain karthikeyan (2) nascar (3) neil horan (1) német nagydíj (1) nick heidfeld (4) nicole scherzinger (1) nico rosberg (3) nigel mansell (1) nortbert haug (1) olimpia (1) pastor maldonado (3) peter sauber (1) pirelli (5) rally (4) red bull (16) red nose day (1) reklám (1) renault (1) robert kubica (7) rob smedley (2) rubens barrichello (4) sauber ferrari (3) sebastian vettel (13) sebastien buemi (2) sergio perez (1) simon fuller (1) skoda fabia (1) spanyol nagydíj (2) spa francorchamps (1) talmácsi gábor (1) tamara ecclestone (1) team lotus (3) tesztelés (6) tom cruise (2) tony fernandes (2) tony stewart (1) török nagydíj (2) trabant (1) twitter (1) üléspróba (1) verekedés (1) versenynaptár (1) vicces (47) video (27) vitaly petrov (3) vodafone (3) williams cosworth (3) Címkefelhő

Állítható hátsó szárny szabályok és a szokásos zűrzavar

f1guru 2011.03.25. 12:20

Az Ausztrál Nagydíj szabadedzései előtt, közben és után is kiadott az FIA egy-egy pontosítást a DRS-szárny (Drag Reduction System: kb. légellenállás-csökkentő rendszer) működtetési szabályairól, amely eléggé összezavarta nemcsak a közönséget, de még a csapatokat is.

Először annak a szakasznak a hosszát növelték meg, amelyen használni lehet verseny alatt a szárnyat. Ezzel a korábbi szimulációkat dobhatták ki a csapatok a kukába, mivel többek között a sebességváltók áttételét is érintette.

Ezzel együtt már elég komplex kitételek vannak a DRS-re, ezért úgy gondoltam, pontokba szedem az érthetőség kedvéért:

  1. A DRS-szárnyat nem lehet használni akkor, ha esőgumi van a kocsira feltéve, vagy ha a szivárvány látszik.
  2. A DRS-szárnyat nem lehet használni a boxutcában, mert még becsípné valamelyik szerelő kezét.
  3. A szárnyat a versenyen csak akkor lehet aktiválni, ha az autó a kijelölt szakaszon halad, 1 másodpercen belül van az elöl haladó jármű, és a verseny nem esik egyetlen nemzeti ünnepnapra sem.
  4. Ha az autó épp egy HRT, és tegyük fel, hogy fel is van szerelve egy ilyennel, a többi autó épségét szem előtt tartva csak akkor használhatja, ha 5 másodpercre előtte és mögötte nincs senki. Kivéve, ha az elöl lévő autó a Safety Car, mert azt valahogy mégiscsak utól kell érni.
  5. Edzésen csak akkor használható a DRS-szárny, ha gomb lenyomása előtt a pilóta sms-ben engedélyt kért és kapott Charlie Whitingtól.
  6. Ha az autó egy Red Bull, akkor nem vonatkozik az 1-5. szabály, mivel az ő flexi-szárnyuk amúgy is nyiklik-nyeklik magától.
  7. Az 1-5. szabály alól csak akkor van felmentés, ha a keresztneved Fernando.
  8. Ha a fenti szabályokat valamelyik pilóta megszegi, akkor pénzbüntetéssel, áthajtásos büntetéssel súlythatják a versenybírák. Ha a vétkező autó egy McLaren, akkor egyéves eltiltással és nyilvános kivégzéssel is.

Címkék: vicces fernando alonso fia hrt charlie whiting ausztrál nagydíj állítható hátsó szárny

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1guru.blog.hu/api/trackback/id/tr962770561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása