F1Guru Formula 1 blog

Alternatív hírek, érdekességek és személyes vélemények a Formula 1-ről

Friss topikok

Címkék

2011 es autó (5) adrian sutil (4) alain prost (1) álhír (26) állítható hátsó szárny (6) amerikai nagydíj (1) andy murray (1) angelina jolie (1) ausztrál nagydíj (2) ayrton senna (2) bahrain (3) baleset (8) barcelona (4) bathurst (1) baumgartner zsolt (1) bernie ecclestone (6) brazil nagydíj (1) bruno senna (3) caterham (1) charlie whiting (4) colin chapman (1) colin kolles (1) craig lowndes (1) dalszöveg (1) david beckham (1) david coulthard (2) defekt (2) dumb and dumber (1) dupla diffúzor (1) eau rouge (1) előzés (2) étrend (1) f1 hirek (1) fekete pákó (1) felipe massa (6) fernando alonso (7) ferrari (12) fia (1) force india (3) forma1 (1) forma1 szabálymódosítások (4) formula 1 (2) gumikesztyű (1) győzike (1) heikki kovalainen (1) hermann tilke (2) hrt (9) jacques villeneuve (1) jaime alguersuary (1) james key (1) japán nagydíj (1) jarno trulli (1) jenson button (7) jóslat (8) juan pablo montoya (3) kamui kobayashi (2) kanadai nagydíj (2) karun chandhok (1) kers (4) kimi raikkonen (5) kínai nagydíj (5) kiszel tünde (1) lewis hamilton (12) lotus renault (9) lotus seven (1) lucas di grassi (1) luca di montezemolo (2) madonna (1) magyar nagydíj (2) maláj nagydíj (3) marc gene (1) mark webber (3) martin whitmarsh (1) marussia virgin (2) mclaren (16) megasztár (1) mercedes (3) michael schumacher (5) mika hakkinen (1) mobil 1 (1) monaco nagydíj (2) motorhome (1) műtét (2) narain karthikeyan (2) nascar (3) neil horan (1) német nagydíj (1) nick heidfeld (4) nicole scherzinger (1) nico rosberg (3) nigel mansell (1) nortbert haug (1) olimpia (1) pastor maldonado (3) peter sauber (1) pirelli (5) rally (4) red bull (16) red nose day (1) reklám (1) renault (1) robert kubica (7) rob smedley (2) rubens barrichello (4) sauber ferrari (3) sebastian vettel (13) sebastien buemi (2) sergio perez (1) simon fuller (1) skoda fabia (1) spanyol nagydíj (2) spa francorchamps (1) talmácsi gábor (1) tamara ecclestone (1) team lotus (3) tesztelés (6) tom cruise (2) tony fernandes (2) tony stewart (1) török nagydíj (2) trabant (1) twitter (1) üléspróba (1) verekedés (1) versenynaptár (1) vicces (47) video (27) vitaly petrov (3) vodafone (3) williams cosworth (3) Címkefelhő

Jóslat: 2011 Kanadai Nagydíj

f1guru 2011.06.09. 09:52

A Formula 1 cirkusz átruccant a tó másik oldalára, ahol a kanadai Circuit Gilles Villeneuve pályán folytatódik az idény. Hermann Tilke is kilátogat, és azonnal be is indulnak a kreatív gondolatai. Eltűnődik azon, hogy milyen klassz is lenne átküldeni egy egyenest a pálya melletti csónakázó tavon. Az FIA elnök, Jean Todt is Kanadában van és új helyszínt keres a bahraini verseny helyére. A javaslatai között Líbia és Afganisztán is szerepel. Bernie először támogatja, majd meggondolja magát, később az egészet letagadja.

Ettől a hétvégétől kezdve két zónában is engedélyezett lesz a DRS-szárny használata a versenyen, amely kissé kaotikussá teszi majd a 70 körös versenyt. Ha hozzávesszük, hogy ezen a pályán tavaly a szuper-tartós Bridgestone gumik úgy koptak, mint idén a Pirellik, akkor bizton várhatjuk, hogy nem kevés boxkiállás és izgalom lesz majd a versenyen.

Lewis Hamilton az eddigi három kanadai versenyéből háromszor szerezte meg az első rajtkockát, és ha nincs az a pillanatnyi elmezavar 2008-ban, amikor is felszántotta Kimi Raikkönen hátsóját, valószínű, hogy már három győzelme is lenne. A monacói kirohanása után a kicsi Lewis nyilvánvalóan helyre akarja rakni az imázsát, és megpróbálja győzelemmel elfeledtetni a monacói fekázós nyilatkozatát. No de ne szaladjunk ennyire előre, hiszen a "Motorsport Hari Seldonja" (mások szerint a "Formula 1 Nostradamusa") kissé másképp jósolja a hétvégét.

A szabadedzéseken nincs izgalom, a szokásos dolgok történnek. FP1: pályatisztítás a keményebb keverékű gumikkal, Maldonado falnak ütközik. Alonsóé a legjobb idő. FP2: puhább keverék kipróbálása, Petrov falnak ütközik. Hamiltoné a legjobb idő. FP3: eső, Petrov, Perez, Trulli és Massa is kicsúszik. Webberé a legjobb idő.

Q1: Az eső továbbra is esik, így az első szakasz elég zsúfolt. Kiesik a két HRT, a két Virgin, Trulli, Massa (akinek nem tudták megjavítani az autóját az FP3-as balesete óta), és Heidfeld. A meglepetés, hogy Kovalainnen továbbjut. Q2: Megszabadulunk Alguersuaritól, Buemitől, Pereztől, Sutiltól, Kovalainnentől, Maldonadótól és Di Restától. Q3: Minden csapat próbál gumit spórolni, így csak egy mért kört teljesítenek. Mindenki azt várja, hogy ismét Vettelé lesz az első rajtkocka, de a német hibázik a hajtűben a gyors körén, így csak a negyedik helyről indul. Előtte Hamilton, Button, és meglepetésre Petrov az első rajtkockában. Webber az ötödik, majd Alonso, Schumacher, Rosberg, Kobayashi és Barrichello.

Verseny: süt a nap, és nyoma sincs esőnek. A felvezető körben egy mormota megelőzi Karthikeyant. A rajtnál Petrov kiugrik, így később áthajtásos büntetésre ítélik. Lewis "PlayStation-No-Damage-Mode" Hamilton a harmadik helyről megelőzi csapattársát és feljön a másodikra. Vettel mögött - micsoda meglepetés - Webber pozíciókat veszít. Megelőzi őt Alonso és Schumacher is. Kobayashi Rosberg elé kerül, akit Barrichello kitol a pályáról. Sutil ütközik Maldonadóval, Alguersuari pedig a szokásos módon a csapattársával kerül kisebb csetepatéba.

A HRT-k annyira lassúak, hogy a hátsó egyenesben leelőzik őket a négypárevezősök.

A harmadik körtől aktiválják a DRS-szárnyakat, és mivel két, egymáshoz viszonylag közel lévő egyenesben helyezkednek el a zónák, így Barrichello 9. helye az első 4 körben a következőképp alakul: 8, 12, 9, 13, 10.

Petrov letölti büntetését, és a 12. helyre ér vissza. Hamilton vezet Button és Vettel előtt. A nehéz autókon gyorsan kopnak a gumik. Elsőként - már a hatodik körben - Webbernek kell kiállnia. A következő körben követi őt Vettel és Button. Hamiltonnak várnia kell egy kört, de addigra annyira elhasználódnak a gumijai, hogy Alonso megelőzi. Vettel a friss gumikkal Buttont szorongatja, amikor egy kis hibát vét, ráfut a célegyenes előtti sikán rázókövére, és beleáll a Bajnokok Falába. Christian Horner később elmagyarázza neki, hogy attól, hogy így hívják a falat, még egyáltalán nem lenne kötelező odacsapni az autót egy világbajnoknak.

Safety Car. A mezőnyt Button vezeti Alonso és Hamilton előtt. Mögöttük Shcumacher és Webber. Vettel autójának romjait eltakarítják, így újból verseny van Montrealban. Nem sokáig. Sutil egy túlságosan ambíciózus megmozdulással kitörli Heidfeldet (és saját magát) a pályáról. A mögöttük érkező Kovalainnen elkerülő manőverbe kezd, amely Trullit váratlanul éri, hirtelen fékez és megpördül. Glock már nem tudja elkerülni az ütközést. Button gyorsabban veszít a követőkből, mint Gaddafi. Újabb Safety Car.

Az első 10 sorrendje a biztonsági autós fázis után: BUT-ALO-HAM-SCH-WEB-KOB-ROS-BAR-DIR-PET. A HRT-k már a második körüket kapják. A sokkal gyorsabb Hamilton Alonso mögött frusztrálja magát, mialatt Button kényelmes előnyt autóz ki. Webber sem tud mit kezdeni Schumacherrel. Petrov kihasználja a Renault kiváló végsebességét, és először Di Restát, majd Barrichellót előzi meg a hátsó egyenesben. Rosberg és Kobayashi körökön keresztül oda-vissza előzgetik egymást a DRS-zónákban. Massa, aki tele van friss gumikkal, miután nem vett részt az edzésen, a 11. helyen van. Perez defektet kap és kicsúszik.

Hamilton végre megelőzi Alonsót, de a következő körben Alonso visszaelőz. Amíg egymással vannak elfoglalva, Button 7 másodperces előnyre tesz szert. Ez elegendő ahhoz, hogy a következő kiállásnál az élen maradjon. Rosberg váltóhiba miatt kiállni kényszerül. A HRT-k a negyedik körüket kapják. Charlie Whiting eldönti, hogy a következő versenytől kék zászlókat fognak a HRT-k első szárnyára rögzíteni.

Ahogy ürülnek a tankok, úgy gyorsul a tempó is. A tervezett boxkiállások száma 3 és 5 között van. Webber körökön keresztül üldözi Schumachert, de az öreg róka kitűnően védekezik. Végül előzésre szánja el magát a hajtű előtt, de elvéti a féktávot. Szerencsére a bukótér aszfaltozott, így csak néhány pozíciót veszít. Webbertől megszabadulva Schumacher versenyképes köröket fut, és kezdi behozni Alonsóékat. Hamiltonnak végül sikerül megelőznie a spanyolt, és 1 másodperccel gyorsabb köröket kezd el futni. Sajnos azonban a gumijai elhasználódtak a Ferrari üldözése közben, így az utolsó 10 körben vagy bejön friss gumikért, vagy megpróbál kinnmaradni a végéig. Az élen JB ekkor már 15 másodperccel vezet Hamilton, és 20-szal Alonso előtt. Lewis köridejei rohamosan romlani kezdenek. Addig hezitált a csapat, hogy most már túl késő kihozni a McLarent. Alonso beéri és könnyedén megelőzi. Ugyancsak így tesz a hétszeres kanadai győztes, Schumacher is.

Időközben a HRT-k megkapják a hetedik körüket is.

Az utolsó körben az állás: BUT-ALO-SCH-HAM-WEB-PET-MAS-DIR-BAR-BUE. A pálya különböző szakaszain egyszerre próbálkozik elkeseredett előzéssel Webber és Massa, de mindkettő sírással végződik. Webber a lassú Hamiltont akarja előzni a 10-es kanyarban (a hajtűben), Massa pedig Rosberget a hármasban. A két ütközés eredménye a négy roncs autó, illetve a meglepő nevek a pontszerzők között. A befutó sorrendje: BUT-ALO-SCH-DIR-BAR-KOB-BUE-ALG-KOV-DAM. A Lotus és a Virgin csapat is extázisban ünnepli a pontszerzést.

A versenybírák vizsgálják az utolsó két incidenst, és úgy döntenek, hogy mindkettőért Hamiltont teszik a felelőssé. A büntetése öthelyes rajtbüntetés és felügyelet alatti borotválkozás.

A himnuszok alatt a dobogón Schumacher megpróbál egy ott nem lévő könnycseppet kitörölni a szeméből.

Miután az utcaseprőgépek is befejezték a munkájukat, célba ér a két HRT is.

További jóslatokért kattints ide!

Címkék: vicces jóslat kanadai nagydíj

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1guru.blog.hu/api/trackback/id/tr612969925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása