F1Guru Formula 1 blog

Alternatív hírek, érdekességek és személyes vélemények a Formula 1-ről

Friss topikok

Címkék

2011 es autó (5) adrian sutil (4) alain prost (1) álhír (26) állítható hátsó szárny (6) amerikai nagydíj (1) andy murray (1) angelina jolie (1) ausztrál nagydíj (2) ayrton senna (2) bahrain (3) baleset (8) barcelona (4) bathurst (1) baumgartner zsolt (1) bernie ecclestone (6) brazil nagydíj (1) bruno senna (3) caterham (1) charlie whiting (4) colin chapman (1) colin kolles (1) craig lowndes (1) dalszöveg (1) david beckham (1) david coulthard (2) defekt (2) dumb and dumber (1) dupla diffúzor (1) eau rouge (1) előzés (2) étrend (1) f1 hirek (1) fekete pákó (1) felipe massa (6) fernando alonso (7) ferrari (12) fia (1) force india (3) forma1 (1) forma1 szabálymódosítások (4) formula 1 (2) gumikesztyű (1) győzike (1) heikki kovalainen (1) hermann tilke (2) hrt (9) jacques villeneuve (1) jaime alguersuary (1) james key (1) japán nagydíj (1) jarno trulli (1) jenson button (7) jóslat (8) juan pablo montoya (3) kamui kobayashi (2) kanadai nagydíj (2) karun chandhok (1) kers (4) kimi raikkonen (5) kínai nagydíj (5) kiszel tünde (1) lewis hamilton (12) lotus renault (9) lotus seven (1) lucas di grassi (1) luca di montezemolo (2) madonna (1) magyar nagydíj (2) maláj nagydíj (3) marc gene (1) mark webber (3) martin whitmarsh (1) marussia virgin (2) mclaren (16) megasztár (1) mercedes (3) michael schumacher (5) mika hakkinen (1) mobil 1 (1) monaco nagydíj (2) motorhome (1) műtét (2) narain karthikeyan (2) nascar (3) neil horan (1) német nagydíj (1) nick heidfeld (4) nicole scherzinger (1) nico rosberg (3) nigel mansell (1) nortbert haug (1) olimpia (1) pastor maldonado (3) peter sauber (1) pirelli (5) rally (4) red bull (16) red nose day (1) reklám (1) renault (1) robert kubica (7) rob smedley (2) rubens barrichello (4) sauber ferrari (3) sebastian vettel (13) sebastien buemi (2) sergio perez (1) simon fuller (1) skoda fabia (1) spanyol nagydíj (2) spa francorchamps (1) talmácsi gábor (1) tamara ecclestone (1) team lotus (3) tesztelés (6) tom cruise (2) tony fernandes (2) tony stewart (1) török nagydíj (2) trabant (1) twitter (1) üléspróba (1) verekedés (1) versenynaptár (1) vicces (47) video (27) vitaly petrov (3) vodafone (3) williams cosworth (3) Címkefelhő

Jóslat: 2011 Maláj Nagydíj

f1guru 2011.04.05. 11:01

Az esős időmérő edzés ismét meglepetéssel szolgált Malajziában, bár most nem voltak akkora melléfogások, mint tavaly, amikor is a Ferrari és a McLaren eltaktikázták az edzést. Meglepetés, hogy a McLareneké lett az első sor, miután Vettel Neweymobiljában elromlott a KERS a Q3 alatt, így ő csak a 10. helyről fog rajtolni. A másik nagy meglepetés, hogy a HRT csapaté lett az utolsó sor, vagyis indulnak a nagydíjon. Ezúttal sem tudtak ugyan a 107%-os szabályon belül kvalifikálni, de az FIA kivételesen engedélyezte számukra a rajtot. Így legalább a mozgó útakadály megvalósul Őbörnisége csodálatos ötlettárából. A többi 12 csapat eredménytelenül tiltakozik ez ellen, mondván, hogy a HRT-ket csak ragasztószalag és Flavio Briatore hajzseléje tartja össze. Colin Kolles tovább hangoztatja a "hősies erőfeszítés" teóriáját, pedig csak végre sikerült kifizetniük a vámpénzt.

Vitaly "Kubica-mire-lenne-képes-ezzel-az-autóval" Petrov - aki az Ausztrál Nagydíj után szerdán tért magához a bódulatból - ismét az első tízben találja magát.

"El Nando" Alonsóra nem vonatkoznak a Parc Fermés szabályok, mint az autójára, így az éjszaka folyamán a jobb versenytempó érdekében magasabb leszorítóerőre fésülik a szemöldökét.

A verseny előtt Adrian Sutilt figyelmeztetik, hogy a rendőrkörök nem megengedettek, ehhez tartsa magát.

A közvetítés kezdete előtt Gyulai Balázs feltesz néhány gagyi kérdést a szakértőknek, amelyet saját maga meg is válaszol. Ennek ellenére átadja a szót a szakértőknek, akik megpróbálnak szakérteni. Szerencsére ezt valahogy túléljük.

Czollner néhány "fú", "hú", "aztamindenit" és egyéb magas információtartalmú, bonyolult összetett mondatokkal melegít. Walter Csaba megmondja, hogy mennyi a pálya hőmérséggglete.

RAJT! A két McLaren Buttonnal az élen kilő a rajtnál, és a KERS segítségével állva hagyják Webbert és Alonsót. Petrov kicsit elrontja a rajtot, így hónapok óta először lát Ferrarit hátulról. "Bocs, de Alonso szemöldök elvonni figyelmemet" - közli a rádióba, miután visszacsúszott a hatodik helyre. "Kubica ezzel az autóval, hát, nem is tudom, szerintem simán az első háromban lenne. Szinte érthetetlen." - hüledezik szokás szerint Gyulánk. Schumacher tartja az ötödik helyet, Rosberg Barrichello mögött a nyolcadik. Vettel Kobayashival csatázik, de nem sikerül előznie. Hátul is mindenki eljött a rajtnál, csak Sutil lökte ki Alguersuarit az első kanyarban.

3. kör - Alonso - "az ember a szemöldök mögött" - folyamatosan támadja Webbert, és láthatóan sokkal gyorsabb az ausztrálnál. "És most bekapcsolja a dragregyúsz szisztemét!" - üvölti Gyula, amiről eláruljuk, hogy "Drag Reduction System" akart volna lenni, csak hát kicsit másképp kell kiejteni. Ám a csapkodó szárnyak ellenére sem tud előzni a Ferrari spanyol pilótája. Sebastian "Ujj-fiú" Vettel még mindig nem tanult meg előzni, frusztráltságában többször is elhagyja a pályát.

5. kör - Petrov megelőzi Schumachert az ötödik helyért. "Kubica ezzel az autóval, hát, nem is tudom, szerintem simán vezetné a versenyt. Szinte érthetetlen." Heidfeld eközben a másik Renault-val a 13. helyen poroszkál - még a szakálla is gyorsabban nő, mint ahogyan ő vezet. Az a taktikája, hogy "csináljon egy Perezt", vagyis egy kiállásból szeretné megúszni a versenyt, és ezzel pozíciókat nyerni. A gumikat ugyan nem kíméli jobban, cserébe viszont tök lassú.

10. kör - Minden pilóta túl okos próbál lenni, vagyis kímélik a gumikat, hogy minél kevesebbszer kelljen kiállni. Emiatt azonban sokkal kevesebb az akció, a verseny vonatozásba megy át. A kímélő üzemmód ellenére fogynak a gumik, mivel még relatív nehezek az autók, és ahogy Walter is megmondja, "negyven fok a pálya hőmérséggglete".

Elkezdődnek hát az első boxkiállások. Elsőként Nyalonzó jön ki, hogy meg tudja a boxban előzni Webbert. A Red Bull lereagálja, és a következő körben kihozza az ausztrált. Alonso sietségében kicsúszik a hajtűben, így végül ismét Webber mögött köt ki. "Gyerünk, Felipe, ne szakadj le!" - sürgeti a 11. helyen álló Massát Smedley. "Vettem, vörös vezér!" - válaszol a kis brazil. Fut is 1-2 gyors(abb) kört, mielőtt kifulladna.

15. kör - Az élről kiáll a két McLaren is, így Petrov vezeti a versenyt a Lada-Renault-jával. "Kubica ezzel az autóval, hát, nem is tudom, szerintem ... ööö... már rég megnyerte volna a versenyt... Szinte érthetetlen." Igen, Gyula, hát persze. A rádióban figyelmeztetik Hamiltont, hogy a boxból kijövet figyeljen a fehér vonalra. "Ööö..., hát ezt nem értettem... mintha azt mondta volna, hogy eső várható..." - találgat Czollner, mire Walter replikáz: "Szerintem meg még nem megfelelő a gumik hőmérséggglete." Ezalatt Vettel valahogy áthámozza magát Kobayashin, és üldözni kezdi Rosberget. Egy körrel később megvan neki Britney is, aki nem tanúsít túl nagy ellenállást.

20. kör - Az egyetlen említésre méltó akció Petrov boxkiállása. A verseny dögunalom.

25. kör - Alonso képtelen megelőzni Webbert, aki már 15 másodpercre maradt le a vezető McLarenektől. Rájuk zárkózik Petrov. Mögöttük a két aggastyán - Schumacher és Barrichello - méregetik egymást. Vettel zárkózik, Rosberg leszakad, Kobayashi üldözi. Heidfeld aggodalmasan kérdezi a rádióban: "Kezdem megközelíteni Sutilt. Mi az esélye, hogy belém ütközik?" "Aggodalomra semmi ok!" - jön a megnyugtató válasz, bár a csapat tudja, hogy "Quick Nick" úgysem képes utolérni Sutilt. Di Resta mögöttük figyel és bölcsen várakozik. Barika a csapkodó szárny segítségével megelőzi Sumikát a célegyenes előtti hajtűben, azonban a célegyenes végén Sumika szárnyán a sor, így ki tudja fékezni Barikát. Liuzzi a HRT-vel lenyomja egyik Virgint a másik után. Karthikeyan két és fél másodperccel lassabb körönként csapattársánál, a legutolsó helyen van.

30. kör - Nem történik semmi. A kommentátorok egymás ellen magyarázzák az állítható (vagyis a "dragregyúsz") szárnyakat és a KERSt, és nagyon izgalmasnak találják, ahogy billegnek a szárnyak. Ők legalább jól szórakoznak.

35. kör - Az időjárásradaron esőfelhők jelennek meg. "Húúú, mi lesz itt, ha jön az eső, huhuhúúúú!" - Gyuluskánk izgul, közben csorog a nyála. "A levegő és a pálya hőmérséggglete is csökkent 5 fokkal." - teszi hozzá Csabánk.

40. kör - Button fülére rászólnak: "Az eső 20 percig fog tartani, valószínűleg nem lesz elég a köztes esőgumi." Czollner ismét fitogtatni próbálja angoltudását: "Ööö..., hát ezt nem értettem... mintha azt mondta volna, hogy vigyázz, mert mögötted jön Buemi..." A versenyzők megpróbálják kitolni kerékcseréiket az eső megérkeztéig, ám egyeseknek erre nincs esélyük. Fernando gumijai annyira degradálódtak Webber mögött, hogy köridejei teljesen leromlottak. A Ferrari stratégái jobbnak látják kihívni egy gyors szervizre. Az esőre számítva rögtön köztes gumit tesznek fel, de sajnos az eső várat magára még néhány körig, így addigra a gumik teljesen szétmennek.

45. kör - Az eső szakad Malajziában. Állítólag Börni telefonált Istennek ez ügyben, mindenesetre végre történik valami. Rengetegen jönnek kerékcserére, hirtelen zsúfolt lesz a kihalt boxutca. Néhányan azonban már elhaladtak a boxok bejárata előtt, így kénytelenek egy teljes kört megtenni csúszkálva. Így járt Webber és Alonso is. Alonso kopott köztesei valamivel jobban tapadnak, mint Webber kemény gumijai, így utol tudja érni az ausztrált, aki minden lehetséges módon próbálja maga mögött tartani a spanyolt. Alonsótól jön is a szokásos vinnyogás a rádióba. Végül elveszíti a türelmét, megpróbál kívülről előzni, Webber viszont odateszi az autóját. Mindkét autó a kavicságyba ássa el magát, a pályán törmelékek szétterítve. Hátul Trulli próbál póverkodni a Lotusával, csapattársát próbálja előzni, de megpördül. Karthikeyan senkitől nem zavartatva száll el jó messzire. Safety Car. A Webber-Alonso balesetet többször is ismétlik, ami alatt "szakértőink" elemzik az eseményeket. "Szerintem abszolút sportszerű volt" - állapítja meg kedvence öngyilkos megmozdulásáról Gyulusunk.

47. kör - A biztonsági autó mögött a sorrend kezd letisztulni: 1-BUT 2-HAM 3-PET 4-MSC 5-VET 6-ROS 7-KOB 8-BAR 9-MAS 10-DIR 11-PER 12-BUE 13-SUT 14-HEI 15-MAL 16-ALG 17-KOV 18-LIU 19-GLO 20-DAM. Nincsenek versenyben: WEB, ALO, TRU, KAR. Az egyértelmű, képernyőre is kiírt sorrend láthatóan ismét összezavarja kommentátorainkat, pedig ez alatt a pár kör alatt nem is történt semmi. Ebben a pillanatban Vettel autója füstölni kezd, a német pilóta kénytelen félrehúzódni motorhiba miatt. Nagy sajnálatunkra ma nem jut főszerep annak a mutatóujjnak.

48. kör - Alonso visszaér a Ferrari boxba, ahol jégkrémmel kínálják és kikészítik neki a strandpapucsát. Nando azonban le sem veszi a bukósisakot és mérgesen elvonul.

50. kör - A verseny újraindul. Az élen a két McLaren nem tud egymással mit kezdeni, hiába próbál meg mindent Hamilton. Petrovot megelőzi Schumacher, Kobayashi pedig Rosberget. Liuzzi Kovalainent kergeti, Di Resta Massára gyakorol nyomást. Di Resta sikerrel jár, Rob Smedley ideges. Sutil is előzni próbál, egyszer-kétszer kicsúszik, majd nekimegy Bueminek. Ülj le, fiam, egyes.

55. kör - Az utolsó körök eseménytelenül telnek, mindenki óvatos a vizes pályán. Czollner még mindig nem tért magához, hogy a nyugger a harmadik helyen van. Walter a hőmérőket figyeli.

56. kör - Kettős McLaren győzelem, Schumacher pedig évek óta először a dobogón. Petrov negyedik és Kobayashi az ötödik helyével értékes pontokat szerez a Renault-nak, illetve a Saubernek. Pontszerzők még Rosberg, Barrichello, Di Resta, és Massa. A Red Bull nullázik, a Ferrari is csak egy pontot szerez.

A dobogóra felérve Schumacher megfeledkezik magáról, és reflexből a legfelső fokra áll, majd levegőbe öklözéssel egybekötött szökellést mutat be. A versenybírák később 500.000 dolláros büntetéssel díjazzák a gyakorlatát, mivel megsértette a pódiumi etikettet.
 

Korábbi jóslatok:

Ausztrál Nagydíj előtti jóslat

Címkék: vicces jóslat álhír maláj nagydíj

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1guru.blog.hu/api/trackback/id/tr252801279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása