Szintén még január 31-én - aznap utolsóként - a Renault is bemutatta új versenygépét, az R31-et. A tavalyi R30-hoz képest 92%-ban új alkatrészt tartalmazó autóban merész tervezési elemeket tartalmaz. Az egyik ilyen - még egyik 2011-es autón sem látott - újdonság az oldaldobozok alján kivezetett kipufogónyílás. Ez a tavalyi évben slágertermék, a diffúzorba bevezetett kipufogó továbbgondolása, mely most a forró gázokat a kocsi oldalszekrényén át a padlólemezre vezeti ki, ezáltal - remélhetőleg - plusz leszorítóerőt képez. Mindenesetre nem kis feladat lesz megpróbálni nem leolvasztani a festéket és a kasztnit a kb. 800 fokos kipufogógázokkal.
Idénre a Renault főszponzora a Group Lotus cég lett, így ők lesznek a második Lotus Renault a mezőnyben (a megtévesztések elkerülése végett továbbra is Renault-ként fogok hivatkozni rájuk, illetve a másik csapatra, a Team Lotusra pedig Lotusként). A fekete-arany festéssel pedig megpróbálták visszaidézni a 70-es és 80-as évek legendás JPS Lotusait. Ezzel még lehetnek gondok, hiszen még mindig forgalomban van ez a cigarettamárka, és hiába, hogy semmi köze jelenleg a két cégnek egymáshoz, több országban is betiltott a tudat alatti reklámozás, így akár még problémák is származhatnak belőle.
A pilóták nem változtak: Robert Kubica és Vitaly Petrov maradt idénre is.
Képek a bemutatóról:
![]() |
Az új Renault R31 teljes pompájában |
![]() |
Az R31 hátsó felfüggesztése, harmadik év óta ők a legelsők, akik lemásolták a Red Bullét |
![]() |
Renault R31 orr és első szárny - 2010-ben őnáluk volt látható a legtöbb első szárny iteráció |
![]() |
Az egyik, Vitaly Petreovnak köszönhető szponzor. Esetleg lehetne őket hívni Lada-Renault-nak, Lotus-Ladának, vagy Lotus-Lada-Renault-nak is... Lennének ötleteim... |
![]() |
Renault R31 hátsó rész - eltűnt a (betiltott) cápauszony |
![]() |
A Renault 5 tesztpilótát nevezett meg idénre. Közülük kettő biztosan ismerős mindenkinek (középen): Bruno Senna, és az a Romain Grosjain, aki egy ideig versenyzett is a Renault-val 2009-ben, és aki a Pirelli új gumiainak a tesztelésének oroszlánrészét végezte. Talán egy kis előnnyel indulhat a Renault ennek következtében? A jobb szélen egy tehetséges kínai pilóta, Ho-Pin Tung áll, a másik szélen pedig Jan Charouz. Hiányzik a képről az ötödik hármas számú pilóta, a malajziai Fairuz Fauzy. |