A HRT csapat kérvényt nyújtott be a versenyigazgatósághoz a 107%-os szabály módosítására. Annak érdekében, hogy el tudjanak indulni a versenyen, kérelmezték, hogy 1007%-ra módosítsák a limitet. A versenybíróság rövid megbeszélés után elutasította a kérést, és megtartotta az eredeti 107%-ot. Annyiban kedveztek a HRT-nek, hogy az ő esetükben a Safety Car-hoz mérik majd ezt az időt.
A barcelonai tesztekhez képest a McLaren, úgy tűnik, valóban talált egy másodpercet a módosított autóval. Részletes elemzések azonban kimutatták, hogy csak Jenson Button pénztárcája volt beragadva a gázpedál alá.
Karun Chandhok teljes felelősséget vállalt az első szabadedzésen történt balesetéért, amikor is a legelső felvezető körében majdnem eljutott a négyes kanyarig is. Azt a feltételezést azonban, miszerint egy, a hármas kanyarnál felállított sütödéből jövő currys csirke illata vonta volna el a figyelmét, természetesen tagadta.
A másik indiai, Narain Karthikeyan (HRT) a két szabadedzés közötti szünetben kipróbált egy kukásautót a boxok mögötti kisutcában. A jelentések szerint lenyűgözte a teherautó aerodinamikai hatékonysága és úttartása, és büszkeséggel töltötte el az, hogy csapattársával, Liuzzival szemben ő legalább vezetett valamit.
A Marussia Virgin pilótái, Glock és d'Ambrosio nem kaptak enni péntek este, mert 107%-ban késtek a vacsoráról.
A venezuelai Pastor Maldonado és a mexicói Sergio Perez garázsából furcsa zajokat hallottak csütörtökön az este folyamán. Kiderült, hogy ugyanolyan típusú mosógépeket használtak, ráadásul hasonló műanyag zsetonokat, valamint gyűrött dollár bankjegyeket is találtak a környéken. Mindkét érintett csapat tagadta a pénzmosás vádját.
Ugyancsak Maldonadóhoz kapcsolódik az a hír, miszerint a pilóta háta mögött a Williams szerelői szívesen énekelik a Cranberries: Zombie c. számát. Sajnos senkit nem volt elérhető, hogy ezt megerősítse.