A három hetes szünet után a szezon az európai versenyekkel folytatódik - Ázsiában. A szünet alatt a csapatok a főhadiszállásukon próbáltak készülni a következő megmérettetésre. Egyesek ezt új aerodinamikai elemekkel, új padlólemezzel és szárnyakkal tették, mások a mérnöki gárda átszervezésével. A Williams bejelentette, hogy az év végén távozik tőlük a csapatfőnök, Sam Michael, és az egyik főtervező, Jon Tomlinson. Ezzel együtt a csapathoz érkezik Mike Coughlan, aki ugye a 2007-es McLaren-féle kémbotrányról híresült el. Más hírek szerint új irodát nyitott Grove-ban a CopyShop fénymásolóbolt.
Az új csapatok is kitettek magukért. A Lotus megvásárolta a Caterhamet, és mint exkluzívan jelentettük, a HRT beszállt a Trabantba. És a Virgin? Nekik nem autógyárakban kell gondolkodniuk, egy szélcsatorna megtenné kezdetnek...
***
Törökországban elég ritka az eső, de most bőven kijutott a hétvégére. Esős péntek után esős időmérőre és esős versenyre is számítunk. Az időmérőt - mondani sem kell - Vettel nyeri, mögötte Hamilton végez 0,05 másodpercre, majd kissé leszakadva Alonso, Button, Webber és Rosberg következik. Az első 10-be bejut még Schumacher, Di Resta, Kobayashi és meglepetésre Barrichello a Williamsszel. Hát igen, nemhiába, Mike Coughlan nagyon nagy tudású mérnök, csak kár, hogy az nem mind az ő tudása.
Az időmérő egyetlen izgalmas pillanata az volt, amikor Button véletlenül leparkolt a sörsátornál.
Mintha egy nézőt látnánk a lelátón - ja nem, csak egy vízcsepp volt a kamerán.
***
A vasárnapi verseny vizes aszfalton indul. Karthikeyan kiugrik a rajtnál - a telemetria azt mutatja, hogy hátrafelé. A versenybírák megegyeznek, hogy addig nem büntetik a HRT pilótáját, amíg nem egy teljes körrel ugrik ki. A rajtnál hátulról a Renault-k jönnek fel nagyon, ezzel nem kis tumultust okozva az első kanyarban. Szárnyak törnek le (Di Recska, Buemi) és néhányan kicsúsznak (Sutil, Maldonado, Petrov). Massa senkitől nem zavartatva falnak csúszik - állítólag sokkolta, hogy meglátott egy nézőt. A versenyének annyi, Safety Car. Berndt Maylander örül, hogy végre van mit csinálnia. A mercin is új Pirelli gumik vannak, így két kör megtétele után már csak ötperces körökre képes, ami miatt inkább kihívják.
Az újrarajtnál a sorrend csak némiképp változik, Vettel vezet a két McLaren előtt, mögöttük a két Mercedes. Alonsónak a DRS-zónán kívül nyílik ki a hátsó szárnya. Mindenki büntetésre számít, de mivel Alonso egy Ferrariban ül, így aztán minden rendben van.
Alonso mögött Barrichello jön az "új" Williamsszel, és tudja is tartani a tempót a Ferrarival. Maldonado is jön előre hátulról az orrkúpcseréje után, és előzgeti az új csapatokat. Hamarosan a középmezőny mögé ér, és Alguersuarit idegesíti.
A Pirelli esőgumik nagyon rövid ideig bírják, így elég sok a boxkiállás. A McLarennél izgulnak, hogy Button melyik csapathoz fog beállni. A McLarenek kevésbé eszik a gumikat, így a boxkiállásoknál Vettel elé kerülnek. Vettel harmadik, mögötte Shumacher, Rosberg és Alonso. Webbernek annyi a tapadása, mint egy mérges dingónak a linóleumon.
Barrichello megelőzi Alonsót, és Schumachert kezdi üldözni. Maldonado megelőzte a két Toro Rossót és a két Renault-t. Sutil is látványos előzgetésbe kezd, amelyből minden második sikerül csak. A többinél több pozíciót veszít a kicsúszásokkal, mint amennyit nyert az előzésekkel.
Féltávnál a két McLaren vezet, 20 másodperccel Vettel előtt. Vettel szinte hátrafelé halad, annyira túlmelegednek a vizes gumik. Szerencséjére hamarosan száradni kezd a pálya, így kezdi ledolgozni a hátrányát. Sajnos azonban a 12-es kanyarban ráteszi a kocsit a még nedves rázókőre, amely megdobja és a falba vágja az autóját. Haladás, hogy végre úgy tudott kiesni, hogy se csapattársának, se senki másnak nem ütközött neki.
A nyolcas kanyar nagyon megterheli a jobb első és jobb hátsó gumikat. Több kicsúszást is látunk emiatt: többek közt D'Ambrosión, Trullin és Alguersuarin is kifog a trükkös kanyar.
Shumacher és Barrichello, majd Alonso is megelőzi Rosberget. Barika vérszagot érezhet, és nagy kedvvel kezd régi csapattársa üldözésébe. Hamarosan a DRS-Kers kombinációval meg is tudja előzni a hátsó egyenesben, nagy az üdvrivalgás a Williams boxban. A brazil dobogós helyen halad - erre senki nem gondolt volna.
Webber közel kerül Rosberghez, de sosincs előzési pozícióban. Sutil a tizedik sikertelen előzési kísérlet után sikeresen összeütközik Buemival. Mindketten a kavicságyban kötnek ki. A verseny utolsó szakaszában Cowboyashi tér magához, és 3-4 jó előzéssel pontszerző helyre kerül. Az első 10 sorrendje: BUT-HAM-BAR-MSC-ALO-ROS-WEB-MAL-KOB-DIR.
Alonso becserkészi és megelőzi Schumachert. Maldonado a frissebb gumikon Webbert szorongatja, aki nem tervez újabb kiállást már, így könnyű préda a Williamsnek. A "Lelkész" ugyanígy bánik el Rosberggel is. Williams a 3. és 6. helyen.
A befutónál nagy fölényű kettős McLaren győzelem - Button Hamilton előtt -, és négy év után először dobogón a Williams. További pontszerzők: MSC-ALO-MAL-ROS-WEB-KOB-DIR.
Mivel ez volt az utolsó Török Nagydíj, a futam után a versenyzők autogrammot osztanak a pályára kilátogató rajongóknak - mind a kilencnek.
Czollner Gyula beállítja az egy óra alatt kimondott "Húha", "Tyíha" és "Aztaaa" rekordját 127-tel (percenként több, mint kettővel).
***
A verseny után a két Williamst kizárják a versenyből - nem az a gond, hogy az első szárny kísértetiesen hasonlít a Ferrariéhoz, hanem mert szabálytalan a szárny magassága és alakja. Kiderült, hogy a 2007-es Ferrarit másolták le.