F1Guru Formula 1 blog

Alternatív hírek, érdekességek és személyes vélemények a Formula 1-ről

Friss topikok

Címkék

2011 es autó (5) adrian sutil (4) alain prost (1) álhír (26) állítható hátsó szárny (6) amerikai nagydíj (1) andy murray (1) angelina jolie (1) ausztrál nagydíj (2) ayrton senna (2) bahrain (3) baleset (8) barcelona (4) bathurst (1) baumgartner zsolt (1) bernie ecclestone (6) brazil nagydíj (1) bruno senna (3) caterham (1) charlie whiting (4) colin chapman (1) colin kolles (1) craig lowndes (1) dalszöveg (1) david beckham (1) david coulthard (2) defekt (2) dumb and dumber (1) dupla diffúzor (1) eau rouge (1) előzés (2) étrend (1) f1 hirek (1) fekete pákó (1) felipe massa (6) fernando alonso (7) ferrari (12) fia (1) force india (3) forma1 (1) forma1 szabálymódosítások (4) formula 1 (2) gumikesztyű (1) győzike (1) heikki kovalainen (1) hermann tilke (2) hrt (9) jacques villeneuve (1) jaime alguersuary (1) james key (1) japán nagydíj (1) jarno trulli (1) jenson button (7) jóslat (8) juan pablo montoya (3) kamui kobayashi (2) kanadai nagydíj (2) karun chandhok (1) kers (4) kimi raikkonen (5) kínai nagydíj (5) kiszel tünde (1) lewis hamilton (12) lotus renault (9) lotus seven (1) lucas di grassi (1) luca di montezemolo (2) madonna (1) magyar nagydíj (2) maláj nagydíj (3) marc gene (1) mark webber (3) martin whitmarsh (1) marussia virgin (2) mclaren (16) megasztár (1) mercedes (3) michael schumacher (5) mika hakkinen (1) mobil 1 (1) monaco nagydíj (2) motorhome (1) műtét (2) narain karthikeyan (2) nascar (3) neil horan (1) német nagydíj (1) nick heidfeld (4) nicole scherzinger (1) nico rosberg (3) nigel mansell (1) nortbert haug (1) olimpia (1) pastor maldonado (3) peter sauber (1) pirelli (5) rally (4) red bull (16) red nose day (1) reklám (1) renault (1) robert kubica (7) rob smedley (2) rubens barrichello (4) sauber ferrari (3) sebastian vettel (13) sebastien buemi (2) sergio perez (1) simon fuller (1) skoda fabia (1) spanyol nagydíj (2) spa francorchamps (1) talmácsi gábor (1) tamara ecclestone (1) team lotus (3) tesztelés (6) tom cruise (2) tony fernandes (2) tony stewart (1) török nagydíj (2) trabant (1) twitter (1) üléspróba (1) verekedés (1) versenynaptár (1) vicces (47) video (27) vitaly petrov (3) vodafone (3) williams cosworth (3) Címkefelhő

Jóslat: 2011 Német Nagydíj

f1guru 2011.07.20. 15:02

Guten Tag! A Nürburgringre látogat a Formel Eins, Ja wohl, a legendás 22 km-es pálya árnyékában lesz a Großer Preis. A Wetter hűvös, szeles, sok felhővel, de egyelőre száraz, Ja.

Mike Coughlan - a 2007-es SpyGate botrányról elhíresült McLaren mérnök - még alig tette be a lábát a Williamshez, szerződésszegésért máris beperelte őt és a Williams istállót korábbi munkaadója, a Michael Waltrip Racing a NASCAR-ból. Nem rossz kezdés egy bukott mérnöktől.

Meg nem erősített pletykák szerint az FW34, vagyis a 2012-es Williamsnek formabontó sárvédői és fényszórói lesznek...

Már fogadásokat lehet kötni arra, hogy melyik csapat hagyja abba legelőször a fejlesztéseket az idei autón, és fordítja erőforrásait 2012-re. A bukiknál a Red Bull a favorit...

Ugyancsak lehet fogadni két eseményre: vajon Bernie Ecclestone-t fogják a németek megvádolni a német bankár, Gribowsky megvesztegetésért, vagy Sutilt fogják bevarrni a "francia kapcsolatért". Érthető okokból Bernie-nek "más kötelezettségei vannak" erre a hétvégére.

A verseny előtt mindenki a csapatutasításokról beszél - pontosan egy éve, a tavalyi német nagydíj óta téma ez újból a Forma 1-ben, amikor is a hírhedt "Alonso gyorsabb nálad, felfogtad?" mondat elhangzott a Ferrarinál. Most az előző brit versenyen böffent fel a téma újból, ez alkalommal a Red Bull utasította Webbert, hogy ne merjen előzni. A keményfejű ausztrálnak persze ez nem tetszett, és a verseny után még nyilvánosan meg is lebegtette a szennyesruhát. A német újságíróknak természetesen most nincs problémájuk a csapatutasítással, szemben mindenki mással, akik inkább Webberrel és/vagy Massával szimpatizálnak, vagy csak úgy mellékesen szeretik a sportot.

Az idei mezőny 25%-ának, vagyis 6 pilótának hazai futama a német verseny. Vasárnapra azonban már csak 5 német van a rajtrácson, hiszen a két Virgin, valamint Ricciardo HRT-je nem tudja kvalifikálni magát a versenyre.

Az élről ki más indulhatna, mint a legújabb német Lokalmatador, Sebastian Vettel. Idén még nem nagyon indult más az első rajtkockából, és győzni se nagyon sikerült még másnak. Hogy hogyan is lehetne ezt a Vettel gyereket megverni, korábban adtunk erre néhány tippet. Lássuk, hogy most sikerül-e valakinek.

Vettel mellől az egyre jobb formában lévő Ferrarival Alonso indul, mögöttük Hamilton, Webber, Massa és Button. A top 10-et Herr Rosberg, Herr Schumacher, Di Resta és Barrichello tölti ki.

Az előző verseny óta nagy lendületben lévő Alonso a rajtnál túlságosan is lendületben van, mert kiugrik. Massa is nagyon buzgó, és szintén a kelleténél kicsivel korábban rajtol. A versenyt Alonso vezeti teljes öt körig, amikor is kénytelen letölteni az áthajtásos büntetését. Mögötte Vettel viszonylag jól jön el a rajttól, de Webber - mint mindig - pozíciókat veszít. Egészen Schumacherig esik vissza. Jól rajtolnak a McLarenek is, de a két Ferrari korai rajtja miatt senki más rajtja nem látványos - kivétel Webberé, csak más okból. Az első kanyarban egy másik helyi hős, Sutil - ki más - kiteszi Buemit a bukótérbe. Barrichello PlayStation rajtja sem sikerül túl jól, túl későn fékez, így az orrkúpja bánja, amikor megtolja Di Restát. A skót autója nem sérül, tudja folytatni. Az orrcserével viszont Barrichello visszaesik az utolsó helyre.

A 6. körben a két Ferrari egymástól látótávolságban tölti le áthajtásos büntetését. Elég vicces és egyben megalázó. Luca di Montezemolo mosolya nem természetes. A sorrend Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Webber, Di Resta, Maldonado, Alonso, Massa. A McLarenek nem képesek lépést tartani a repülő Vettellel és mutatóujjával, hat kör után jelentősnek mondható 3, illetve 5 másodperccel követik az élen álló Red Bullost. Schumacher tartja a lépést Rosberggel, aki egy kissé leszakadt Buttonról. Mögöttük Webber érkezik, akinek a fülére rászólnak, hogy próbálja meg támadni az öreg fritzet. Webber, aki nyíltan vállalja, hogy nem szereti a csapatutasításokat, megpróbálja nem megelőzni Schumachert. Señor Alonso kissé felkapta a vizet a büntetése miatt, és rövid úton megelőzi Maldonadót, majd Di Restát. Hűséges Sancho Panzája követi a Dont, letudja Maldót, de Di Resta mögött sok időt veszít.

A hátsó fertályon Kovalainnen remek rajtja után hősiesen tartja magát Lotusával a Toro Rossók előtt. Előtte Perez és Petrov küzdenek az alsóbb helyezésekért. Erre a hétvégére a Lotusnál lecserélték Trullit, és a tesztpilóta, Chandhok ülhetett a volán mögé. Az előző versenyeken Trulli egyébként folyamatosan a kormányszervóra panaszkodott, hogy az nem ad neki elég jó érzetet, megfelelő visszajelzést. Mike Gascoyne kicseréltette neki egy olyanra, amelyik azt mondja: "Most fordulj jobbra, Jarno".

Trulli egyébként bőszen állítja minden arrajáró újságírónak vagy bárkivel, aki őt meghallgatja, hogy minden rendben van, és hogy jövőre is még a Lotusnál lesz. Biztos, ami biztos, odabilincseli magát a Lotus italautomatájához.

A pályán eközben megkezdődtek a kerékcserék. Mivel lóg az eső lába, a csapatok így azzal a dilemmával szembesülnek, hogy várjanak az eső érkeztéig, és így megspóroljanak egy kiállást, vagy cseréljenek mihamarabb, de így gyorsabb köröket futhatnak. Hamilton és a mezőny nagy része az utóbbit választja, Button és Vettel az előzőt. Úgy tűnik, ők döntenek jól, mert Hamilton kerékcseréje után öt körrel szemerkélni kezd az eső. Vettel nem kockáztat, az eleve eléggé kopott gumikat már amúgy is le kell cserélni, így köztes esőgumikra vált. Egy körrel később követi őt Button is. Hamilton, aki így átvette a vezetést, egyelőre nem áll ki, úgy dönt, a friss lágy gumik még elbírnak ezzel a kevés vízzel. Elképesztő tempót megy az angol a félig vizes aszfalton, néhol hajmeresztő megcsúszásokkal, de a fekete cuccon tudja tartani az autót. Előbb-utóbb azonban ő is köztes gumikra vált, és visszaesik a harmadik helyre.

Kicsivel hátrébb Alonso Webbert támadja, a Ferrari kezd magára találni az esőgumikon. Webberrel rádión közlik, hogy Alonso közeledik, és védekezésre bíztatják. Több se kell a langaléta ausztrálnak, lelassít, félrehúzódik, és elengedi haverját és egyben - egyesek szerint - jövő évi csapattársát. Massa teljesen szétcsúszik az esőben, Maldonado, Di Resta, Heidfeld és Petrov is megelőzi néhány körön belül.

Sutil beszúr Alguersuary mellé, és megelőzi. Sutil egész jó a szúrkálásban. Állítólag.

Schumacher is feltámadni látszik ebben a nyálkás-taknyos-ködös időben, és Rosberget megelőzve könnyedén Webber mögé ér. Webber nem akarja hagyni magát, de nem tud ellenállni a öregnek és Das Autójának. Herr Schumacher már Alonsóra közeledik. Alonso mindent megtesz, hogy elöl maradjon. Hirtelen azonban úgy tűnik, hogy az olaszok pápát választottak, mert Alonso kocsijának hátuljából fehér füst száll fel. Schumacher a negyedik.

Hamilton ismét száguld az esőben, megelőzi Buttont és utoléri Vettelt is. Schumacher beéri Buttont. A két angol és a két német külön ligában versenyez, tőlük jócskán leszakadva a kedvvesztett Webber, mögötte Rosberg, Di Resta és a lassú Massa. Az esőben több a hiba, elsőként Maldonado dobja el a vasat, és bontja le autója két sarkát is. Elszáll még Alguersuary is, ami látványos, de senkit nem érdekel.

Az esőben a DRS-zóna nem aktív, így a pilóták csak a KERS segítségére számíthatnak. Vettel is ezzel próbál védekezni a hosszú egyenesek előtt. Hamilton azonban a pályának egy nem túl tipikus előzési pontján próbálkozik az előzéssel, amellyel alaposan meg is lepi Vettelt. Aki egy pillanatra elveszíti a fejét és ráhúz az angolra: az eredmény két frusztrált pilóta, akik mopedeken vitetik magukat vissza a boxutcába. Nem is kell sokáig várnunk a jól ismert feliratra: a versenybírák vizsgálják az esetet. Biztosra vehető, hogy Hamiltonnak lesz még egy útja a versenyigazgatósághoz, ahol magyarázkodhat. Button vezet Schumacher előtt. Rosberg időközben megelőzi Webbert, és így három Mercedes motorral hajtott autó, illetve két német versenyző halad az első három helyen a Német Nagydíjon. Öröm, bódottág a német szurkolóknak.

A verseny vége felé a pálya száradni kezd. Buttonnak kopnak a gumijai, így Schumacher, majd később Rosberg is könnyedén lehagyja. Massa valahogy megelőzi Di Restát, Webber kerékcseréjénél pedig gondok akadnak - a már korábban kiesett Vettel gumijait készítik elő neki. A plusz nyolc másodperces várakozás, amíg kihozzák a jó gumikat, azt jelenti, hogy Webber Massa mögé kerül. Massa eddig jobban kímélte az abroncsokat (értsd: lassabban ment), így az utolsó néhány körben utoléri, majd leelőzi Buttont is. Schumacher vezet, Rosberg, Massa és Button követi.

Schumacherre ma sem mosolyog rá a szerencse, a precíz német motor két körrel a verseny vége előtt adja meg magát. Schumi erőltetett mosollyal veszi tudomásul az újabb csalódást, és kelletlenül integet a lelátók felé.

A befutónál Rosberg, Massa és Button, Webber - nem rossz ez néhány kettes számú pilótától. Az ötödik Di Resta, mögötte észrevétlenül fellopakodott a pontszerző helyekre Kobayashi, Heidfeld, Petrov, Perez és Sutil.

Nächste Rennen: Hungaroring, Ja! Auf Wiedersehen!

További jóslatokért kattints ide!

Címkék: vicces jóslat német nagydíj

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1guru.blog.hu/api/trackback/id/tr673083472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása