Az időmérő edzést a várakozásnak megfelelően a Red Bullok utcahosszal nyerik a Ferrarik előtt, így Vettel-Webber-Alonso-Massa sorrendben állnak fel a rajtrácsra a pilóták.
"Köszöncsük a kedves nézőket!" - hangzik fel a jól utált beköszöntés Czollner "televan-a-szám-nyállal" Gyulától. "Mmmm-hmmmm..." - az alázatos válasz Palik Lászlótól.
Mivel a télen tisztázták a Red Bull pilótái a nézeteltéréseiket, vélt vagy valós sérelmeiket, így Christian Horner csapatfőnökkel együtt valamivel nyugodtabban várhatjuk a rajtot. Hamarosan kialszanak a piros lámpák, és kezdetét veszi a 2011-es szezon első versenye.
Mindannyian tudjuk, hogy már vagy 20 éve nincs 5-7 másodperces szabály a piros lámpák kialvásánál, de Palik lemaradt valahol Hatvan és '90 között, és csak ezt emlegeti.
RAJT! A helyi matador, Webber jobban csípi el a pillanatot, és csapattársa előtt 20 centivel előbb ér az első kanyarba. Vettel be akar fordulni, ám ekkor Mark "én-értem-ide-előbb" Webber jó szokásához híven nem enged, és a két pilóta összeakad, de szerencsére folytatni tudják a versenyt. Mindketten a kavicságyból visszacammognak a boxba, Vettel egy új orrkúpért, Webber pedig a defektes balhátsó miatt. A kis civakodás miatt Felipe "Alonso-gyorsabb-nálad" Massa kerül az élre, nyomában az agresszív Hamiltonnal. Fernando "ez-nevetséges-gyorsabb-vagyok-Massánál" Alonso nagyon elrontja a rajtot és visszacsúszik a 10. helyre Petrov Renault-ja mögé. Amikor ráeszmél, hogy ki is van előtte, hosszasan nyávog egyet a rádióba, majd sírógörcsöt kap. Palik folyamatosan üvölt. Gyulám nem érti az egészet.
Button a nyolcadik helyről az első körben valahogy felkeveredik a harmadik helyre csapattársa mögé, eközben a két Red Bullost a boxban kiszolgálják, majd útjukra eresztik. "Úristen! Úristen!!! Egy kenguru a boxban!" - üvölti P. László - "... Ja, nem, elnézést, csak Ross Brawn..." Vettelnek a boxból kifelé sikerül megelőznie Karthikeyan HRT-jét a hármas kanyarban - amely a HRT számára a verseny harmadik kanyarja is egyben.
Mindeközben az élen Hamilton Massát szorongatja. Az új Pirelli gumik hamar kopnak, és Hamilton kénytelen már az ötödik körben kiállni kerékcserére. "El ne csesszétek nekem, fiúk" - figyelmeztet kedvesen Lewis, de a szervizelés ezúttal gond nélkül lezajlik.
10. kör - Massa vezet, mögötte Button, aki kíméli a gumikat - vagy csak tök lassú, nem tudni -, de már 10 másodperc a hátránya. Teflonzó továbbra is nyávog a rádióba, miközben Hamilton megelőzi. A friss gumikon repül a McLaren, gyorsan letudja Petrovot is, további indokokat szolgáltatva ezzel Nyalonzónak a szívrohamra. "Húha!" - mondja Gyula, csakhogy felvegye a közvetítés fonalát. Eközben Webber Kovalainen mögé ér, aki rögtön letakarodik előle egy szervizútra, amikor meglátja a tükörben nagyra nőni a Red Bullt. "Űűűűű, ezt most megúsztam" - gondolja Heikki, és újra nyomába ered a Szüzeknek.
20. kör - Hamilton ismét már csak a felniken csúszkál, újabb boxkiállás a vége.
30. kör - a mezőny már túl van az első tervezett boxkiálláson, Hamilton már a harmadikon is. A sorrend kissé megkavarodott a kerékcserék miatt, bár továbbra is Massa vezet, Barrichello, "Kamikaze" Kobayashi és Heidfeld a sorrend mögötte. Palik torkaszakadtából üvölt, mert nem érti, "hova tűnt" Fernando Alonso. Gyulám értetlenül motyog valamit (van benne két "húha" is), közben nyálával telefröcsköli a mikrofont. Palik kikéri Wéber Gabi tanácsát, de ő csak Trulliról tudja megmondani, hányadik helyen is van. Hamiltont áthajtásos büntetéssel sújtják, mert túl gyorsan hajtott a boxutcában.
40. kör - Petrov falhoz csapja a Renault-ját - ami csak idő és hely kérdése volt. Safety Car. Ez kapóra jön Hamiltonnak, hiszen az ötödik boxkiállása után így vissza tud valamelyest zárkózni a mezőnyre. A biztonsági autó mögött a mezőny most totál káosz - Schumacher vezet Nico "Britney" Rosberg és "Tim O'Glock" előtt. Paliknak hirtelen kivirul a mája, hiszen egyrészt a káosz neki egy ismerős valami, illetve végre már a régi nagy kedvence vezetheti a versenyt. Rögtön fogadást is ajánl Gyulánknak, aki szokás szerint visszautasítja, mert nyúlbéla. A romokat eltakarítják, a 44. körben újrarajtol a mezőny. A friss gumikkal hátul Hamilton előzgeti a Lotusokat, Shumacher pedig inkább lassan, mint biztosan vezeti a mezőnyt. Nem sokáig, hiszen láthatóan neki is kopnak a gumijai - hátulról Rosberg szorongatja, de az öreg annyira lassú, hogy a Virgin is tudja tartani vele a lépést. Jó kis német vonat alakul ki, mondhatnánk, hogy olyan, mint a Die Bahn, csak ez még annál is lassabb. Nem is kell sokáig várni: Rosberg elveszíti türelmét, Schumi pedig a modorát - volt neki ilyen? - és leszorítja az előzni próbáló Britney-t a fűre. Charlie Whiting fejét vakarja a vezérlőszobában. Palik nem tér magához, de Héber Barnus fellocsolja. Rosberg pozíciókat veszít, mire lekecmereg a fűről, Sumák pedig kénytelen kiállni kereket cserélni. Gyula magában vigyorog, mert így az ő régi kedvence, Szemöldök szerez vissza néhány pozíciót.
50. kör - A sorrend kezd helyreállni. Massa - akinek elfelejtettek szólni, hogy rendkívüli módon kopnak a gumik - vezet Alonso és Button előtt, a Red Bullok a 4. és 5. helyen, Heidfeld, Barrichello, Rosberg, Kobayashi és Buemi a további pontszerzők. Hamilton a hatodik kerékcsere után az előkelő 13. helyen áll. Palik összevissza találgatja a sorrendet, láthatóan a tévére kiírt tények és a számítógépről leolvasott adatok leginkább csak összezavarják. "Húha!" - kezdi Gyulánk, de ezúttal sem értjük, mire gondolt. A kamera most sűrűn váltogat Alonso, Massa, Rob Smedley és Stefano Domenicalli között - és már tudjuk, miért. A rendező rövidesen a következő rádióbeszélgetést adja adásba:
FA: "Ez nevetséges! Sokkal gyorsabb vagyok, nézzétek!"
SD: "Látjuk, látjuk. Csak csináld ugyanezt, mint eddig, jól csinálod."
RS: "Felipe, Alonso sokkal többet keres, mint te. Bocs. Érted az üzenetet?"
FM: *statikus zaj*
FA: "Ez hihetetlen! Én vagyok a kétszeres világbajnok! Akartok vb-t nyerni az idén? Én vagyok a legjobb esélyetek!"
RS: "Felipe, Alonso sokkal jobban nyávog, mint te. Bocs. Szóljár már, hogy érted, érted?"
FM: *statikus zaj*
FA: "Szóljatok már a kisköcsögnek!!!"
SD: "Értjük, értjük, addig is használd a tehetségedet."
RS: "Felipe, takarékoskodj az üzemanyaggal! Érted?!"
FM: "Hogy bassz*statikus zaj*"
57. kör - Nyalonzó közben elveszíti a türelmét, és mégiscsak megpróbál előzni, az első szárnya és a büszkesége bánja. Röhögés hallatszik - a rendező adásban felejtette Massa rádióját. Teflonzó a szárnycserével visszacsúszik a 12. helyre, mögötte már csak a hatszor lekörözött Virginek vannak - A HRT-k már rég kiestek (valójában önként álltak ki a 10. kör után, mert nem volt elég pénz benzinre).
58. kör - Massa nyer Button és Vettel előtt. Hamilton a 10. hellyel 1 pontot szerez. "Húúú, hűűűű, azztaaaaa...!" - ismét élvezhetjük nemzetünk Lászlajának kimeríthetetlenül változatos szófordulatait, melyek mélyen gyökerező újságírói vénájából törnek ellenállhatatlanul a felszínre, mint özönvvíz gátszakadás után, hogy eme képzavarral élhessünk. Paliknak egy pillanatra eláll a szava, kortyol egyet a vizéből. Gyula ki is használja az alkalmat és nyög valami általános okosságot, ami - mily meglepő - "Húha!"-val kezdődik. Rögtön ezután kifacsarja nyálát a mikrofon szivacsából.
A pódiumon a brazil a himnusz alatt elsírja magát. Eközben tompa püffögés hallatszik egy piros kamionból - szemtanúk szerint korábban egy bizonyos spanyolt láttak bemenni oda.
A verseny nagy siker volt, a szabálymódosítások hatására továbbra sincs több előzés, de legalább foszlanak a gumik, és a Palik-Czollner kettős továbbra sem érti az egészet.
Bréking nyúz: Hamiltont lekapcsolják a rend éber ausztrál őrei és két különböző kihágást is rávernek, mert a verseny után a szálloda felé tartva két kerékkel ráhajtott a felezővonalra, illetve 3 mp/h helyett 3,14159265-tel ment, és ezzel rossz példát mutatott az ausztrál fiataloknak. A céges mercit lefoglalják és elvontatják, Lewist pedig szirénázó járőrautóval viszik vissza a szállodába, és amellett, hogy publikusan, a tévé nyilvánossága előtt kell bocsánatot kérnie a történtekért, a következő nagydíjon egy "Ne légy f@szfej" matricával az orrkúpján kell majd versenyeznie.