F1Guru Formula 1 blog

Alternatív hírek, érdekességek és személyes vélemények a Formula 1-ről

Friss topikok

Címkék

2011 es autó (5) adrian sutil (4) alain prost (1) álhír (26) állítható hátsó szárny (6) amerikai nagydíj (1) andy murray (1) angelina jolie (1) ausztrál nagydíj (2) ayrton senna (2) bahrain (3) baleset (8) barcelona (4) bathurst (1) baumgartner zsolt (1) bernie ecclestone (6) brazil nagydíj (1) bruno senna (3) caterham (1) charlie whiting (4) colin chapman (1) colin kolles (1) craig lowndes (1) dalszöveg (1) david beckham (1) david coulthard (2) defekt (2) dumb and dumber (1) dupla diffúzor (1) eau rouge (1) előzés (2) étrend (1) f1 hirek (1) fekete pákó (1) felipe massa (6) fernando alonso (7) ferrari (12) fia (1) force india (3) forma1 (1) forma1 szabálymódosítások (4) formula 1 (2) gumikesztyű (1) győzike (1) heikki kovalainen (1) hermann tilke (2) hrt (9) jacques villeneuve (1) jaime alguersuary (1) james key (1) japán nagydíj (1) jarno trulli (1) jenson button (7) jóslat (8) juan pablo montoya (3) kamui kobayashi (2) kanadai nagydíj (2) karun chandhok (1) kers (4) kimi raikkonen (5) kínai nagydíj (5) kiszel tünde (1) lewis hamilton (12) lotus renault (9) lotus seven (1) lucas di grassi (1) luca di montezemolo (2) madonna (1) magyar nagydíj (2) maláj nagydíj (3) marc gene (1) mark webber (3) martin whitmarsh (1) marussia virgin (2) mclaren (16) megasztár (1) mercedes (3) michael schumacher (5) mika hakkinen (1) mobil 1 (1) monaco nagydíj (2) motorhome (1) műtét (2) narain karthikeyan (2) nascar (3) neil horan (1) német nagydíj (1) nick heidfeld (4) nicole scherzinger (1) nico rosberg (3) nigel mansell (1) nortbert haug (1) olimpia (1) pastor maldonado (3) peter sauber (1) pirelli (5) rally (4) red bull (16) red nose day (1) reklám (1) renault (1) robert kubica (7) rob smedley (2) rubens barrichello (4) sauber ferrari (3) sebastian vettel (13) sebastien buemi (2) sergio perez (1) simon fuller (1) skoda fabia (1) spanyol nagydíj (2) spa francorchamps (1) talmácsi gábor (1) tamara ecclestone (1) team lotus (3) tesztelés (6) tom cruise (2) tony fernandes (2) tony stewart (1) török nagydíj (2) trabant (1) twitter (1) üléspróba (1) verekedés (1) versenynaptár (1) vicces (47) video (27) vitaly petrov (3) vodafone (3) williams cosworth (3) Címkefelhő

Jóslat: 2011 Magyar Nagydíj

f1guru 2011.07.26. 15:33

Kössük fel a gatyánkat, 2011 eddigi legunalmasabb nagydíja fog következni a hétvégén. 70 kör vonatozás egy olyan pályán, ahol kevesebb az egyenes, mint a politikusok beszédében. A pálya gyakorlatilag ugyanaz, mint Monaco, csak falak nélkül - ja, és épületek nélkül, és tenger és hajók nélkül, és a fényűzés nélkül...

A német versenyt Hamilton nyerte szoros csatában Alonso és Webber előtt. Sebastian Vettel ismét bebizonyította, hogy képtelen nyerni a második sorból, hovatovább képtelen előzni. A McLaren feltámadását a szokatlanul hűvös időjárással magyarázták, vagyis hogy sokkal gyorsabban felmelegítik a gumikat, mint legfőbb riválisaik. A McLaren vezetése állítólag most egy antarktiszi versenyért lobbizik.

Lewis Hamiltont a verseny után vizsgálták a versenybírák, hogy a verseny alatt miért nem vizsgálták a versenybírák.

Az időmérőt 2011-ben először nem egy Red Bull nyeri. Az első rajtkockából Alonso indulhat, miután 3 ezredmásodperccel maga mögé utasította Vettelt. A második sorban Webber és Hamilton, mögülük a 200. versenyét ünneplő Button és Schumacher, aki végre elverte Rosberget. Az időmérő után a közútkezelő kátyúzza a pályát.

A verseny előtt Barrichello Massának ajándékoz egy általa dedikált példányt az Órarugógerincű Felpattanó című Pom Pom meséi könyvből. Jarno Trulli a kihagyása után visszaül a Lotusba, de curryszagra panaszkodik.

A kínai és a török pálya küldöttei nem értik, mi a baj a magyar lelátókkal. Aztán valaki elárulja nekik, csak szokatlan számukra, hogy tele vannak emberrel.

Legalább négykiállásosra tervezem a versenyt, már ami a konyhában lévő hűtőszekrényt és a sört illeti. Az időjárás napos és szeles.

A rajt jól sikerül mindenkinek, ami azt jelenti, hogy az első kanyar után is ugyanaz az első hat sorrendje, mint az időmérőn. A pálya nagyon poros az ideális íven kívül, mégis mindenki tud viselkedni, és még Webber sem veszít pozíciókat (fogadjunk, hogy erre senki nem számított). Ennyit az összes izgalomról az elkövetkezendő félórára.

15 perc után eljön az ideje az első sörkiállásnak: 6,18 másodperc - van még mit fejlődni.

Mindeközben a pályán tovább folytatódik a vonatozás. A DRS engedélyezésével azt várnánk, hogy változik valami, de az előzési zóna nem eléggé hatékony. A második kör végére eléggé szétszóródnak már az autók, így a DRS jobbára csak a célegyenes végére hozza közelebb egymáshoz a pilótákat. A kerékcserék elkezdődnek, és mivel a pályán elég nehéz előzni, ezért a gyors kerékcsere, valamint a friss gumik előnyét remélik a csapatok, hogy meghozza számukra az eredményt. A négyszeres hungaroringi győztes Schumacher a jól időzített kerékcseréjével alávág Buttonnak, mint Kovi egyik csődöre Michelle Wildnak.

Túl vagyok a második kiálláson: 9,43 másodperc. Benne volt egy ütközés az asszonnyal a konyhában - az esetet már vizsgálják...

A versenyt továbbra is Alonso vezeti Vettel előtt. Webber és Hamilton helyet cseréltek a boxban, az angol kiállása jobban sikerült. Mögöttük kissé leszakadva Schumacher, majd Button és Rosberg következik. Vettel képtelen előzni (nahát...), így közelről idegesíti a spanyolt. Hamilton 2 másodperces távolságról figyeli a fejleményeket. Massát Rob Smedley tanítja ismét vezetni: "Felipe bébi, csak nyugi. 10 méterrel később fékezz az egyesben." Annyira nem történik semmi, hogy a rendező adásba adja Szujó Zoli riportját Baumgartner Zsófival.

Mialatt Zsófika riportját nézzük, a pályán elszabadul a pokol, amiről a tévénézők egy az egyben lemaradnak. Amikor visszakapcsolnak az élő képre, a feliratok szerint Massa vezet Alonso és Hamilton előtt. Csak akkor értjük meg, mi is történt, amikor a visszajátszásokat megnézzük.

Az első helyért folyó csatában türelmét elveszítve Vettel próbált előzni - ami, mint tudjuk, nem megy neki -, a kettes kanyarban bújt be Alonso mellé. Mindketten kipördültek, míg Alonso bal hátsó defekttel megúszta, addig Vettel jobb első felfüggesztése megroggyant, így kénytelen volt feladni a további küzdelmeket. A mögöttük nagy sebességgel érkező Hamilton próbálta kikerülni őket, de eközben megpördült, és a kocsi orrát odavágta a korláthoz. Visszaevickélt a pályára, de orrkúpcserére ki kellett állnia a boxba. Webber éppen kereket cserélt, de autója lefulladt, és több, mint fél perc kellett, mire újra be tudták indítani. A kiállás után az ausztrál nem jutott messzire, a váltófokozatok közül elveszítette először a hármast és a négyest, majd beragadt hatodikban. Biztonsági okokból leállította az autót, hogy a motor és a váltó ne sérülhessen tovább. Schumacher és Button egyszerre érkeztek a kerékcserére, azonban Jarno Trulli autója éppen a boxutca szűk bejáratánál lehelte ki a motorolaját, óriási füstöt és förtelmes curryszagot árasztva. A nagy füstben a mögötte érkező két versenyző alig látta meg a vesztegelő Lotust, amely teljesen elfoglalta az utat. Értékes másodpercek teltek el, mire a pályabírók le tudták tolni Trulli kocsiját, és Schumacher és Button tudta folytatni a versenyt. Felipe Massa mindezek előtt egy körrel cserélt kereket.

Harmadik sörkiállás: 4,46 másodperc KERS használatával (Kellene Egy Rohadt Sör).

Az állás tehát Massa, Alonso, Hamilton, Schumacher, Button, Rosberg. A Force Indiánál is kerékcserére készülődnek, Di Resta érkezik. A szerelők kihoznak két szuperlágy gumit, egy lágyat és egy intert. A cserénél elveszítik az egyik anyát, csavarpisztolyt cserélnek, letörik az első szárnyat, majd mikor végre kiengedik az autót, a légpisztoly kábele feltekeredik a jobb hátsó kerékre. Közben a Mansell-kanyarban Heidfeld fékteszteli Buemit, aki hatalmasat fékez, kockásra koptatva gumijait.

Azt veszem észre, hogy valószínűleg lesz egy nem tervezett kiállásom is, a sok sör miatt. Nem számoltam azzal ugyanis, hogy a verseny ilyen hosszúra nyúlik, és hát az ember nem víztorony. 1:35,18 másodperc kézmosással (szappannal!) és újabb sörnyitással együtt.

Massa tehát magabiztosan vezet csapattársa előtt a 60. körig, amikor is érdekes rádióbeszélgetést hallunk a Ferrari boxból.

Rob Smedley: - Hogy vagy, Felipe bébi, mi a helyzet?
Felipe Massa: - Minden rendben, tolom neki rendesen.
RS: - Nagyszerű, nagyszerű, óriási, de miért nem lazítasz egy kicsit?
FM: - Nem, inkább nyomom, mert Fernando túl közel van.
RS: - Nyugalom, napsugaram, nem kell kapkodni. Gyönyörködhetnél a tájban, esetleg megállhatnál egy kolbászos szendvicsre.
FM: - Megőrültél? Fernando a nyakamon van! Még jobban kellene nyomnom!
RS: - Normál esetben igen, de nem gondolod, hogy jobban kéne vigyázni az autóra? Rohadt drága volt, nem kéne hazavágni egy délután alatt.
FM: - Mi van?!
RS: - Ó, hogy csesszed már meg! Állj félre és engedd el Alonsót! Felfognád végre ezt a rohadt üzenetet?
FM: - Hogy a %!@&!!!!!!!!

 A 65. körben az első három sorrendje Alonso, Massa, Hamilton. Massa az előzékenységével annyira elveszítette a koncentrációját és az életkedvét is, hogy Hamilton is meg tudja előzni. Az angol már Alonsót szorongatja, fej-fej melletti küzdelem, az autók szinte összeérnek a kanyarokban. Aztán a Ferrari hirtelen lelassul, Hamilton elhúz mellette. "Hova tűnt Fernando Alonso, háde hova tűnt Fernando Alonso..." Alonso nagyon lassan gurul, sorra előzi meg mindenki, ugyanis kifogyott az üzemanyag a Ferrariból. Az utolsó kanyarig tartott a lendület. A spanyol kiugrik, és megpróbálja betolni a kocsit a célig. Mark Webber, már utcai ruhában, figyeli a boxból, majd hirtelen átugrik a korláton, és ketten együtt tolják el a célig a lerobbant Ferkát, amely így a pontszerző 10. helyen ért célba.

A dobogón Hamilton, Massa és Schumacher. Mindhárom pilóta felhőtlenül boldog. Rövid angol himnusz. A dobogón a versenyzők mellett politikusok fürdőznek a dicsfényben.

Utolsó sörkiállás, semmi kapkodás, 5,19 másodperc.

A verseny után Alonsót természetesen megbüntetik, eredményét törlik, mert nem maradt elegendő üzemanyagminta az autóban a szükséges tesztekhez. Webber 10 helyes rajtbüntetést kap a következő versenyre. De kit érdekel, igyunk még egy sört!

További jóslatokért kattints ide!

Címkék: ferrari vicces jóslat lewis hamilton magyar nagydíj felipe massa rob smedley

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1guru.blog.hu/api/trackback/id/tr863101109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása