F1Guru Formula 1 blog

Alternatív hírek, érdekességek és személyes vélemények a Formula 1-ről

Friss topikok

Címkék

2011 es autó (5) adrian sutil (4) alain prost (1) álhír (26) állítható hátsó szárny (6) amerikai nagydíj (1) andy murray (1) angelina jolie (1) ausztrál nagydíj (2) ayrton senna (2) bahrain (3) baleset (8) barcelona (4) bathurst (1) baumgartner zsolt (1) bernie ecclestone (6) brazil nagydíj (1) bruno senna (3) caterham (1) charlie whiting (4) colin chapman (1) colin kolles (1) craig lowndes (1) dalszöveg (1) david beckham (1) david coulthard (2) defekt (2) dumb and dumber (1) dupla diffúzor (1) eau rouge (1) előzés (2) étrend (1) f1 hirek (1) fekete pákó (1) felipe massa (6) fernando alonso (7) ferrari (12) fia (1) force india (3) forma1 (1) forma1 szabálymódosítások (4) formula 1 (2) gumikesztyű (1) győzike (1) heikki kovalainen (1) hermann tilke (2) hrt (9) jacques villeneuve (1) jaime alguersuary (1) james key (1) japán nagydíj (1) jarno trulli (1) jenson button (7) jóslat (8) juan pablo montoya (3) kamui kobayashi (2) kanadai nagydíj (2) karun chandhok (1) kers (4) kimi raikkonen (5) kínai nagydíj (5) kiszel tünde (1) lewis hamilton (12) lotus renault (9) lotus seven (1) lucas di grassi (1) luca di montezemolo (2) madonna (1) magyar nagydíj (2) maláj nagydíj (3) marc gene (1) mark webber (3) martin whitmarsh (1) marussia virgin (2) mclaren (16) megasztár (1) mercedes (3) michael schumacher (5) mika hakkinen (1) mobil 1 (1) monaco nagydíj (2) motorhome (1) műtét (2) narain karthikeyan (2) nascar (3) neil horan (1) német nagydíj (1) nick heidfeld (4) nicole scherzinger (1) nico rosberg (3) nigel mansell (1) nortbert haug (1) olimpia (1) pastor maldonado (3) peter sauber (1) pirelli (5) rally (4) red bull (16) red nose day (1) reklám (1) renault (1) robert kubica (7) rob smedley (2) rubens barrichello (4) sauber ferrari (3) sebastian vettel (13) sebastien buemi (2) sergio perez (1) simon fuller (1) skoda fabia (1) spanyol nagydíj (2) spa francorchamps (1) talmácsi gábor (1) tamara ecclestone (1) team lotus (3) tesztelés (6) tom cruise (2) tony fernandes (2) tony stewart (1) török nagydíj (2) trabant (1) twitter (1) üléspróba (1) verekedés (1) versenynaptár (1) vicces (47) video (27) vitaly petrov (3) vodafone (3) williams cosworth (3) Címkefelhő

Jóslat: 2011 Török Nagydíj

f1guru 2011.05.07. 01:03

A három hetes szünet után a szezon az európai versenyekkel folytatódik - Ázsiában. A szünet alatt a csapatok a főhadiszállásukon próbáltak készülni a következő megmérettetésre. Egyesek ezt új aerodinamikai elemekkel, új padlólemezzel és szárnyakkal tették, mások a mérnöki gárda átszervezésével. A Williams bejelentette, hogy az év végén távozik tőlük a csapatfőnök, Sam Michael, és az egyik főtervező, Jon Tomlinson. Ezzel együtt a csapathoz érkezik Mike Coughlan, aki ugye a 2007-es McLaren-féle kémbotrányról híresült el. Más hírek szerint új irodát nyitott Grove-ban a CopyShop fénymásolóbolt.

Az új csapatok is kitettek magukért. A Lotus megvásárolta a Caterhamet, és mint exkluzívan jelentettük, a HRT beszállt a Trabantba. És a Virgin? Nekik nem autógyárakban kell gondolkodniuk, egy szélcsatorna megtenné kezdetnek...

***

Törökországban elég ritka az eső, de most bőven kijutott a hétvégére. Esős péntek után esős időmérőre és esős versenyre is számítunk. Az időmérőt - mondani sem kell - Vettel nyeri, mögötte Hamilton végez 0,05 másodpercre, majd kissé leszakadva Alonso, Button, Webber és Rosberg következik. Az első 10-be bejut még Schumacher, Di Resta, Kobayashi és meglepetésre Barrichello a Williamsszel. Hát igen, nemhiába, Mike Coughlan nagyon nagy tudású mérnök, csak kár, hogy az nem mind az ő tudása.

Az időmérő egyetlen izgalmas pillanata az volt, amikor Button véletlenül leparkolt a sörsátornál.

Mintha egy nézőt látnánk a lelátón - ja nem, csak egy vízcsepp volt a kamerán.

***

A vasárnapi verseny vizes aszfalton indul. Karthikeyan kiugrik a rajtnál - a telemetria azt mutatja, hogy hátrafelé. A versenybírák megegyeznek, hogy addig nem büntetik a HRT pilótáját, amíg nem egy teljes körrel ugrik ki. A rajtnál hátulról a Renault-k jönnek fel nagyon, ezzel nem kis tumultust okozva az első kanyarban. Szárnyak törnek le (Di Recska, Buemi) és néhányan kicsúsznak (Sutil, Maldonado, Petrov). Massa senkitől nem zavartatva falnak csúszik - állítólag sokkolta, hogy meglátott egy nézőt. A versenyének annyi, Safety Car. Berndt Maylander örül, hogy végre van mit csinálnia. A mercin is új Pirelli gumik vannak, így két kör megtétele után már csak ötperces körökre képes, ami miatt inkább kihívják.

Az újrarajtnál a sorrend csak némiképp változik, Vettel vezet a két McLaren előtt, mögöttük a két Mercedes. Alonsónak a DRS-zónán kívül nyílik ki a hátsó szárnya. Mindenki büntetésre számít, de mivel Alonso egy Ferrariban ül, így aztán minden rendben van.

Alonso mögött Barrichello jön az "új" Williamsszel, és tudja is tartani a tempót a Ferrarival. Maldonado is jön előre hátulról az orrkúpcseréje után, és előzgeti az új csapatokat. Hamarosan a középmezőny mögé ér, és Alguersuarit idegesíti.

A Pirelli esőgumik nagyon rövid ideig bírják, így elég sok a boxkiállás. A McLarennél izgulnak, hogy Button melyik csapathoz fog beállni. A McLarenek kevésbé eszik a gumikat, így a boxkiállásoknál Vettel elé kerülnek. Vettel harmadik, mögötte Shumacher, Rosberg és Alonso. Webbernek annyi a tapadása, mint egy mérges dingónak a linóleumon.

Barrichello megelőzi Alonsót, és Schumachert kezdi üldözni. Maldonado megelőzte a két Toro Rossót és a két Renault-t. Sutil is látványos előzgetésbe kezd, amelyből minden második sikerül csak. A többinél több pozíciót veszít a kicsúszásokkal, mint amennyit nyert az előzésekkel.

Féltávnál a két McLaren vezet, 20 másodperccel Vettel előtt. Vettel szinte hátrafelé halad, annyira túlmelegednek a vizes gumik. Szerencséjére hamarosan száradni kezd a pálya, így kezdi ledolgozni a hátrányát. Sajnos azonban a 12-es kanyarban ráteszi a kocsit a még nedves rázókőre, amely megdobja és a falba vágja az autóját. Haladás, hogy végre úgy tudott kiesni, hogy se csapattársának, se senki másnak nem ütközött neki.

A nyolcas kanyar nagyon megterheli a jobb első és jobb hátsó gumikat. Több kicsúszást is látunk emiatt: többek közt D'Ambrosión, Trullin és Alguersuarin is kifog a trükkös kanyar.

Shumacher és Barrichello, majd Alonso is megelőzi Rosberget. Barika vérszagot érezhet, és nagy kedvvel kezd régi csapattársa üldözésébe. Hamarosan a DRS-Kers kombinációval meg is tudja előzni a hátsó egyenesben, nagy az üdvrivalgás a Williams boxban. A brazil dobogós helyen halad - erre senki nem gondolt volna.

Webber közel kerül Rosberghez, de sosincs előzési pozícióban. Sutil a tizedik sikertelen előzési kísérlet után sikeresen összeütközik Buemival. Mindketten a kavicságyban kötnek ki. A verseny utolsó szakaszában Cowboyashi tér magához, és 3-4 jó előzéssel pontszerző helyre kerül. Az első 10 sorrendje: BUT-HAM-BAR-MSC-ALO-ROS-WEB-MAL-KOB-DIR.

Alonso becserkészi és megelőzi Schumachert. Maldonado a frissebb gumikon Webbert szorongatja, aki nem tervez újabb kiállást már, így könnyű préda a Williamsnek. A "Lelkész" ugyanígy bánik el Rosberggel is. Williams a 3. és 6. helyen.

A befutónál nagy fölényű kettős McLaren győzelem - Button Hamilton előtt -, és négy év után először dobogón a Williams. További pontszerzők: MSC-ALO-MAL-ROS-WEB-KOB-DIR.

Mivel ez volt az utolsó Török Nagydíj, a futam után a versenyzők autogrammot osztanak a pályára kilátogató rajongóknak - mind a kilencnek.

Czollner Gyula beállítja az egy óra alatt kimondott "Húha", "Tyíha" és "Aztaaa" rekordját 127-tel (percenként több, mint kettővel).

***

A verseny után a két Williamst kizárják a versenyből - nem az a gond, hogy az első szárny kísértetiesen hasonlít a Ferrariéhoz, hanem mert szabálytalan a szárny magassága és alakja. Kiderült, hogy a 2007-es Ferrarit másolták le.

További jóslatokért kattints ide!

Címkék: vicces jóslat álhír török nagydíj

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1guru.blog.hu/api/trackback/id/tr502883984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása