Az elmúlt hetek történései közül a legnagyobb beszédtéma a kínai night klubban történt késeléses incidens és annak következményei. Sutil széke veszélybe került, amelynek leginkább Hülkenberg örülhet, és amely miatt Sutil teljesítménye - már az eddigihez képest is - eléggé szétszórt lesz. A Renault csapat pedig óvintézkedéseket vezet be.
Fernando Alonsónak felajánlott a Ferrari egy 2016-ig szóló szerződést, amelyet mindkét fél alá is írt. Felipe Massának felajánlottak egy extra halrudit az ebédnél.
A héten történt még, hogy az angol pályán a kiszolgáló épületeket felújították 27 millió fontból (több, mint 8 Mrd Ft), és átadtak egy új épületegyüttest, amelyet fantáziadúsan csak "Szárny"-nak neveztek el. A McLaren csapatfőnöke azonban máris megkérdőjelezte az új Silverstone-i szárny legalitását. Martin Whitmarsh szerint ugyanis az túlságosan is flexibilis.
Időmérő edzés
Az újfajta kemény keveréknek köszönhetően a top csapatok egy kicsit meg vannak lőve - az új gumi sokkal lassabb, így néhányuknak már a Q1-ben el kell használniuk 1-1 szett lágyabbat. A Q3-ra a spórolás a jellemző: Petrov, Heidfeld és Schumacher egyetlen kört fut a keményebb keverékkel, hogy így ezzel tudjanak a versenyen rajtolni.
Vettelt semmi sem zavarja meg, 423. pole pozícióját szerzi meg, mögüle csapattársa és Hamilton indulhat.
Verseny
A versenybírák előre beprogramoztak a számítógépbe egy sor "CAR #7 IS UNDER INVESTIGATION BY THE STEWARDS..." feliratot. Ezzel egy csomó időt fognak spórolni.
A felvezetőkörben Maldonado kicsúszik a kavicságyba, így kénytelen feladni a versenyt még mielőtt az elkezdődött volna. A Williamsnél örülnek. Marhára.
A rajtnál Hamilton megelőzi Webbert, Schumacher feljön a hatodik helyre. Kobayashi vitézkedik, hármat jön előre. Két körön keresztül ennyi az összes izgalom.
A harmadik körben a DRS szárny engedélyezésével mindenki azt várja, hogy ismét megkezdődik az előzés-fesztivál, de nem. Előzést ritkán fogunk látni az egész versenyen. Néhány feketére mázolt képű, parókás rasszista spanyol szurkoló unalmában üdítősüvegeket és voodoo-babákat dobál Hamiltonra.
Sutil kilöki Buemit, majd üldözni kezdi Heidfeldet. A Renault versenymérnökei aggódva összenéznek. Alguersuari, a(z egyik) helyi hős, elfékezi magát az egyes kanyarban, és eltemeti magát a kavicságyban. Mindeközben Hülkenberg az önéletrajzát frissíti.
Megkezdődnek a boxkiállások. Sutil érkezik elsőnek - a Renault szerelők leeresztik a páncélsisakjuk rostélyát. Hamilton is jön, a boxban kiszórja az öléből a sörösdobozokat és görögdinnyehéjakat, és kemény keverékre vált. Reagál a Red Bull is, először Vettel, majd Webber áll ki, akivel egyidőben Button is bejön. A vezető négyes ugyanabban a sorrendben köröz a kiállások után is. Mindenki a lágyabb keveréken van, kivéve a fekete bárány kakukktojás, LewHam. Ennek köszönhetően eleinte lassabb köröket fut, de ezt a verseny második felében tervezi ledolgozni, amikor is a többiek lesznek a kemény keveréken, ő pedig a lágyon. Mindenesetre Webber és Button is beéri, és mindketten meg is előzik.
Mögöttük a másik helyi matador, Alonso idomítja Massát, majd Princess Rosberg, Schumacher, Kobayashi és Petrov jönnek. Schumacher Rosberget szorongatja, és végre felcsillan a remény, hogy újból láthatunk valamit az öreg régi zsenialitásából. De jaj, nem - az előzési kísérletnél az első szárnya bal oldala hozzáér Rosberg jobb hátsó gumijához, amely defektet és szárnytörést okoz. Mindkét pilóta versenyének gyakorlatilag lőttek, mivel egy-egy extra látogatást kell tenniük a boxutcába. Rosberg húzta a rövidebbet, mivel neki nagyon óvatosan és lassan kell visszavánszorognia. A versenybírák beizzítják a korábban bekészített feliratokat, ám később sima versenybalesetnek könyvelik el az esetet, így nincs büntetés.
A hátsó fertályon a Virginek a Hrt-kkel vívnak kisebb csatákat, a Lotusok Barrichellót szorongatják. Glockot Karthikeyan próbálja előzni, és megrészegül a lehetőségtől, hogy végre erőből versenyez egy másik csapat pilótájával. Nem veszi észre a nekik lengetett kék zászlókat, így tovább csatázik, amikor Hamilton érkezik lekörözésre. A Hrt bevág a Virgin mellé, aki próbálja leszorítani azt, mindeközben Hamilton rájuk esik a sokkal gyorsabb McLarennel. A két sereghajtó összeér, mepgperdül, a McLaren pedig már nem tudja elkerülni az ütközést. Mindhárman a macskaalomban, a pályán pedig törmelékek, a spanyolok üdvrivalgásban törnek ki. Mindhárom pilóta idegesen mutogat egymásra, de csak Hamilton nem veszi le a sisakját. Jól teszi, mert a lelátók alatt a boxok felé sétálva különböző használati tárgyak pattognak le a sárga sisakjáról.
A spanyolok nem sokáig örülhetnek, mert Alonso véletlenül áthajt az egyik kasztnidarabon, amitől balhátsó defektet kap. A box felé haladva a szétfoszló gumi súlyos sérüléseket okoz az autó padlólemezén és a motorborításon, így a Ferrarinál biztonsági okokból nem engedik tovább Alonsót.
A verseny végefelé járunk már, de beküldik a biztonsági autót, hogy a pályáról le lehessen takarítani a törmeléket. Vettel (és az élmezőny nagy része) épp ekkor volt kint kerékcserén, de Webber még nem - az ő negyven másodperces előnye semmivé foszlik, a mezőny rázárkózik. A sorrend Webber-Button-Massa-Kobayashi-Heidfeld-Petrov-Schumacher-Vettel-Rosberg-Kovalainen. A safety car a vártnál tovább marad kinn, így a Red Bullnál úgy döntenek, hogy Webbernek nincs értelme kiállnia friss gumikért, mert többet veszítene ezzel. Így azonban az újrarajtnál - 5 körrel a vége előtt - aki arra jár, az megelőzi. Button, Massa, majd Cowboyashi is. Heidfeld az, aki nem tud vele mit kezdeni, de neki fontosabb az, hogy Petrovot maga mögött tudja. Vettel letudja Schumachert, Petrovot és Heidfeldet is, Kobayashi pedig Massát alázza meg az utolsó körben. Button nyer, Kobayashi és Massa állhat még fel a dobogóra. Vettelnek már nem marad elég ideje Webbert megelőzni, így egymás után futnak be, mögöttük Heidfeld, Petrov, Schumacher, Rosberg, és Kovalainen az utolsó pontszerző.
Monaco, Rock & Roll!